BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Monday, March 16, 2009

kenapa saya sayang kawan saya...

korang ada besfren tak? mesti la ada kan... suma orang pon sure ada besfren... tapi kalau ada yang tak ada besfren tu, mungkin dorang ada reason yang tersendiri. aku tak tau.

dalam berkawan ni, aku lebey prefer a FEW BESTfren berbanding dengan MANY ORDINARY frens... kenapa? sebab aku rasa bestfren akan sentiasa ada dengan kita, tak kesah susah and senang sedangkan kawan2 biasa yang RAMAI tu belum tentu lagi akan ada di sebelah kita dalam hal2 tertentu. waktu gembira, YA! tapi waktu sedey? waktu susah? mana dorang suma? ntah kan ada, ntah kan tidak. so, tak kesah la walaupon tak ramai orang yang nak berkawan dengan aku, at least, besfren aku ada, aku dah ble hidup dengan happy.

bukan bermaksud aku tanak berkawan dengan orang lain. boleh. aku berkawan dengan suma orang, cuma mungkin dalam kadar pergaulan yang optimum sahaja. juz cakap 'hai' and sembang2 kejap kalau terjumpa.

kawan2 rapat aku memang banyak. silih berganti bila aku berpindah dari satu tahap ke satu tahap. dari satu tempat ke satu tempat. ya la, kita bukan selamanya seiring sejalan dengan sahabat kita kan... sampai masanya nanti, of cos akan berpisah juga. bukan perpisahan yang disengajakan, tapi mungkin faktor keadaan yang memaksa. eceh, aku ni bercakap macam pro pulak kan... haha~

anyway, aku nak ber'story morry pasal besfren aku dalam entri kali ni... kenapa? hmm, ntah la, its juz dat tiba2 rasa windu lak ngan dia... uhuk3... suma orang rindu ngan boifren, gefren dorang. biar la aku, sebagai seorang yang single mingle ini bukan self-promotion okey! haha memberikan sisa2 kerinduanku kepada seseorang yang bergelar frenzy... aisey, ayat agak ke'jiwang'an pulak... =p psstt... sebenarnya atie yang suh aku bwat entri pasal dia!=p


al-kisah tentang persahabatan aku ngan someone yang aku agak special dalam life aku, A.T.I.E... ehem, u! sila mengembangkan idung anda SEKARANG! haha... menyampah! budak atie ni schoolmate aku and di zaman kami muda2 dulu sekarang pun muda jugak okey...

okeh, aku nak list'kan dalam bentuk points tentang KENAPA SAYA SAYANG KAWAN SAYA.

ATIE RAJIN ANTAR AKU BALIK UMAH WALAUPON DENGAN BERJALAN KAKI
atie duduk 1 taman perumahan di tempat aku. tiap2 petang aktiviti kami cuma ziarah menziarahi umah 1 sama lain. lepas lepak umah aku, aku akan antar atie balik umah dia menghantar dalam ertikata sebenar adalah menemankan dia balik berjalan kaki bersama2...haha lepas aku lepak umah atie, dia lak antar aku balik. sambil kaki melangkah, mulut pun non-stop bercakap... blablabla....sampai bila mau abis sesi antar menghantar ni aku pon tak prasan.... hihii~

AKU MASAK, ATIE KENA TOLONG. ATIE MASAK? AKU TOLONG..........TENGOK!
time atie masak kat umah dia, aku tak kena bagi bwat apa2 pun... juz simply duduk tengok atie masak saja. tapi kalau atie kat umah aku, huhh, jangan harap la dia nak duduk relax tolong tengok aku masak. sure aku akan suruh dia bwat something. kupas bawang ka... potong sayur ka... padan muka. sapa suh datang umah time aku masak...

SENANG NAK MELEPASI TEMBOK PERTAHANAN
aku slalu jual nama si atie nih kalau nak kuar gi town... gitau ibu yang aku nak teman dia gi beli barang ka... atau juz cakap nak kuar sama2, confirm kena bagi. atie pon sama, mesti dia guna nama aku untuk kebenaran kuar gi town, sure dapat. al-maklum la, family kami ni agak ke'sama'an spesies sket... kalau nak kuar gi mana2 pun, kami kena melepasi tembok pertahanan dulu... tapi bukannya menipu tau sebab kami memang kuar sama2 pon...

ATIE CAKAP BANYAK. TAPI TIME TURN AKU BERCAKAP, ATIE? tidooooo~~~ hampeh punya kawan!
every weekends, aktiviti yang dibwat adalah sesi lepaking kat umah either one dari kami. stay up sampai lewat malam, kadang2 bukan bwat apa pon, juz crita2 ja. ntah crita apa, sampai sekarang pon aku masih heran, apa la story yang syok sangat sampai tak ble stop tu... pot pet pot pet hahaha iya? waah, btul ka ni? dengan sapa? di mana? ekekekkeeke... then sambung lagi pot pet pot pet...hisk3... u, sila upgrade memori i skg!


ERRKK... SKILL TAMBAHAN!
dari atie la aku ble jadik sorang pembuat kad yang berjaya. dia ni kreatif wa cakap lu... haha... kadang2 ni la keja kitorang... asyik main dengan gunting, kertas, gam dan selotape. so, sapa yang jadik boipren kitorang ni, memang beruntung la, sebab akan dihujani dengan kad2 tomei n lawa dari kami... tapi itu dulu la, sekarang ni, aku tak tau atie masih rajin membwat kad lagi atau tak... kena tanya boipren dia... err, sham! sila jawab persoalan ini ya... haha...


actually ada banyak sebab lagi. tapi aku dah ngantuk. wanna sleep... nanti la, kalau rajin, sambung lagi.... ulang suara. KALAU.





now family atie dah pindah gi melaka... aku dah tadak kawan nak lepaking, story'ing, gossiping, shopping dan yang sewaktu dengannya...='(

aku nak paste kan pixie kami kat sini, tapi pixie yg berkonsepkan adegan berdua2an agak ke'kurang'an sedikit... hanya pixie ini saja yang available...

pixie ni diambil time aku pulang bercuti dari matrix kalau tak silap... dat is lebey kurang4tahun yang lepas. kalau silap, sori la k... haha... aku agak tidak kefahaman tentang kenapa dan mengapa kami tidak beraksi secara melampau dalam pixie ini. serasanya seperti bukan aku dan atie yang sebenar pulak. haha... dan aku jugak heran mengapa aku ber'pose ala2 gedix di sini... hiskk, tecik2 dah pandai bwat pose gedix... semua atie yang ajar ni... tak dapat dinafikan lagi...




pesanan bwat atie= di mana pun u berada sekarang, jgn la lupakan i, kwn u yg tomei dan jelita ini...


[[bwat2 no idea atie kat mana, padahal tau ja dia tengah goyang2 kaki sambil online kat hostel]]

sapa2 nak say 'hai' kat atie, ble click kat ---> A.T.I.E D.I. S.I.N.I
tapi cukup dengan 'hai' saja ya! jangan lebey2... kang boipren dia marah aku lak sebab suka suki mempromote gepren dia tuh... yann! sila mintak ampun awal2 kat syam! ampunnnnn syam~~~

18 ayat-ayat comel:

Lea Isnawi said...

dh bape lame korang tak jupe ek??
mesti rindu nak jupe die kan?
hehe

pink_butterfly said...

lea, mmg rindu sgt2... ada la dlm 4 thn x jmpa....

Anonymous said...

emm xper ti dye tawen ko stay dg die 2,3 hari ea..x pun jd pengapit die ker?

aku say hai..tuk ko buleyhkn pein5

Kapten Luffy said...

hai ati... love u... muah!

vidadarisakura said...

ok!
tulis pasal aku lepas ni
haha!

laki cikgu kimia said...

Salam Cik Rerama. Dijemput hadir ke majlis saya yang tersebut, di

http://walimahamridanarifah.blogspot.com/

Shitsurei Shimashita said...

ti bila dtg KL bulan 8, leh set date dgn dia jumpa. Harap2 ketemu jua korang berdua ti..

Diari Sang Puteri said...

u!!
thanks u..!!
tharunya i...sob..sobbb..
tharu sampai tgaru2..hehe

neway, thanks lot u...
thanks 4 being my BFF!!
thanks 4 being my gossiping partner..
thnaks 4 being my shopping partner..
thanks 4 being my very gud listener..
thanks 4 everythings!!

actly byk lg thanks yg i nk list down kt cni..
tp mcm melampau plak kn u??haha
i tau pasni mst u mharapkn i wat entri khas utk u kn?kn??kn??
dun wori bebeh..pasni i wat entry specially 4 u..

luv u so much my dear!!

Kapten Luffy said...

ko ker si Ati? ngeh3

Agensi Perisikan Pusat said...

kui3...hrp2 la ada la post spesel utk kitorg yg len ni plak lps ni yer.hua3 =p

pink_butterfly said...

kf- say hai only k...jgn lebey2...no no noo~~

kapten- oit! mgatal nmpak! haha...

pink_butterfly said...

V- klu aku tulis entri utk kau, agak2 ada hdiah x? ngeh3...

chi am- tahniah2!!! dah nak tawen~~~

pink_butterfly said...

naga- tak dpt naga...dorg ada family event~ uhuk3...

u- oohh, dah ada entri utk u, bru u mau tglkn komen aahh...jaga u i tarik idung!

pink_butterfly said...

kapten- yaa, i2 la atie...

syah- mau bwat psl apa aa.... hmm, kena crik idea dlm mmpi dlu 2...

Diari Sang Puteri said...

tarik tarikkkk....

jgn x tarikkk...(smbil bertapuk)

haha

pink_butterfly said...

hiskk, bengong suda kwn ku yg sorg ni....

Anonymous said...

cik yan?

sy bestfriend kamu ke?

pink_butterfly said...

cik syafa!!! of cos la!!! u r back??? i missed u a lot!