BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS »

Thursday, March 19, 2009

hari yang........='(

sesungguhnya ari ni......... (terdiam).....................hmm.... macam mana mau cakap... ntah la... aku pun dah speechless... sangat2 sppechless... tak sangka benda macam ni akan jadi dalam hidup aku... ya Allah, suma rasanya macam mimpi...

story yang panjang, aku pendekkan...

***********

kat surau. time tu tengah solat and aku tengah menghabiskan bacaan tahiyat akhir. tiba2 terdengar bunyi semburan dari belakang. aku abaikan dan teruskan bacaan, tapi belum pun bacaan aku habis, bunyi semburan semakin dekat. betul2 di belakang kepala aku. dalam hati 'haish kenapa la orang ni spray belakang aku? tgh bwat fogging kah? takkan sampai ke dalam surau ni.' okk, aku mengaku, concentration aku dah hilang waktu ni. tapi aku rasa, suma orang pun sure akan fikir camtu kalau dorang di tempat aku kan.

makin lama butiran2 spray makin terhala ke muka aku. 'aik, ini suda lebey! apsal lak orang ni spray betul2 kat aku?'

aku pusing. pandang kat orang tu walaupon solat aku tak complete lagi. tapi aku memang dah takble tahan dah ngan semburan yang betul2 terhala kat muka aku tu.

orang tu undur ke belakang. dalam lingkungan umur 20an. spray masih terhala kat aku. non-stop. aku confuse time tu. orang ni biar betul... takkan nak main2 ngan aku kut... 'heii, kenapa ni?' aku tanya. time tu terasa sket semburan tu masuk ke dalam mulut.

sambil terus menyepray aku, slow2 dia undur ke belakang then kuar dari surau. aku yang waktu tu masih bertelekung rasa blank kejap. apa yang dah jadi ni? cepat2 tengok kiri kanan... and....


dem! bag aku dah tiada!


baru la aku sedar yang aku sebenarnya dirompak! and what the heck, dis is surau la! rumah ibadah!


aduhh, slow nya aku untuk faham dat situation. sebelum jadik apa2 lagi, cepat2 aku bukak telekung and capai tudung yang aku hang kat dinding. nasib bek aku tak letak tudung tu kat atas bag. kalau tak, dengan tudung2 aku skali dia kebas... then kalau tudung aku tiada, camna nak kuar dari sana? uishh, tak sanggup aku nak imagine.

aku dah banyak kena sembur tadi, mata and kulit muka dah terasa pedih... then siap masuk mulut lagik. aku tak tau itu spray apa, and so takut kalau2 spray tu ble membwatkan aku pengsan ka apa ka... kalau aku pengsan kat surau atau corridor tu, sapa2 pon takkan tau coz waktu tu dah asar. and of cos dah kurang orang kat kompleks yang nak ke surau.

sarung tudung ala kadar, aku cepat2 kuar dari surau untuk balik gi ofis. bagitau bos pasal suma tu and bos aku la yang sibuk2 call bahagian management kompleks and tak lama lepas tu sorang guard datang untuk amik statement aku.

ada beberapa2 benda lagi aku bwat lepas tu termasuklah di bawa masuk ke bilik cctv untuk bwat pengecaman coz dorang dapat detect ada 2 orang tengah berlari kuar dari kompleks tu. and aku nampak dorang pegang bag aku. argghh! beg yang mengandungi purse, enset2, jam and some other girls stuffs... aku tak kesah pasal benda2 lain, cuma sangat terkilan dengan kehilangan purse and jam aku... dua2 benda tu pemberian orang... biar la dia nak amik duit and dua2 enset aku skalipun, tapi purse and jam tu.................................................................................

dat guard save'kan gambar 2 orang manusia tu kat dalam pendrive and suh aku hand-in kat polis time bwat report.

okey la, aku malas nak story panjang2... sekarang ni, kepala aku pening sangat2... tak tau sama ada efek dari spray tadi atau sebab gastrik... ='(

cuma sekarang ni, aku takut dorang kontek kawan2 yang ada dalam phonebook aku. tadi pon dorang dah mesej ibu. yang funny-nya, dorang guna nama yang salah untuk nama panggilan diri aku,

'ibu, apa nombor bank nurul?'

kah3.. bila masa plak aku guna nama nurul time bercakap ngan family ni??? nampak sangat mesej tu bukan originally dari aku. aku rasa sure dorang nampak full name aku kat ic and trus bwat andaian yang aku guna nama 'nurul'...

tapi rasanya itu sebelum dorang explore enset aku, kalau dorang dah explore, mesti dorang akan tau nama aku 'yann' thru msg2 kat dalam inbox... aku risau dorang mesej yang bukan2 plak kat kawan2 aku.... walaupun dah terminate dua2 number, tapi dorang still ble burukkan aku ngan guna number lain and menyamar jadi aku kan... nak bagi warning kat kawan2, aku tak ada number dorang........=(



so now aku teda fon. biar la dulu. sng2 nanti aku pegi amik balik sim kad kat dg and clcm center... time tu nanti kawan2 yang memang dah ada number aku pls let me know ur number,k!

22 ayat-ayat comel:

Lea Isnawi said...

sedihnye dgr story kak yan..
sabar yer...
ciss..berani betul diorg mencuri dalam masjid tue...
memang x gune betul perompak2 tue...
sabar yer.
mungkin ade hikmah di sebalik yg berlaku

gendit said...

sabo yer yan..nasib baek yan xder kene pape...well next time be more carefull yer

Anonymous said...

sabor ea rerama..esok hari jumaat doa2 byk...doa org dikhianati cpt termakbul..insya Allah..

*dlm kes nie..emm rerama harus redha..mebe rezeki org tue kn..tp tgklah..esok lus pasti akn terjerat..then kf ase..org tu bkn luar..mebe org dlm jugak..

psst:-kamu taw psl aku dgn dye ker? law suda tahu tlg simpan2 ea..plz rerama..

Shitsurei Shimashita said...

Ya Allah, paloi bin mulau punya org. memang hanjing punya manusia, nasib baik dia amik beg aja. Bahaya wo kalo sorang2 ja dlm surau skrg bah. Org luar ka baitu?
Kalo lah sa dapat mo terajang kaw2 punya. Harap2 smua selamat, dah report sama bank ka cik rerama?
kalo nampak dia punya muka, kasi pitas ja..(uina, kejam yer saya trus berhambur ja dr mulut)
sebarang ja org itukan...

lemon said...

wahh sungguh kurang sopan itu perompak...naseb baek tak jadi pape pada cik rerama.alhamdulillah...kecian cik rerama...sabar eaa..

Pujangga Asmara said...

Kesiannyer Cik Rerama Ni Kena Rompak.. Patutlah Semalam Senyap Ajer.. Huhu..

Kat Surau Pon Buleh Buat Kerja Macam Ni.. PA Pon Penah Alami.. Tapi Bukanlah Dompet Or Handphone.. Tapi Motor..

Masa Solat Jumaat Dorang Curi.. Kat Masjid Pulak Tu.. Orang Tengah Sembahyang Cari Pahala, Dorang Pulak Mencuri Cari Dosa..

Samalah Kita.. Huhuhu..

Banyakkan Sabar Yer Cik Kak Rerama.. Insyaallah Dorang Akan Dapat Pembalasannya.. Tak Disini, Di Akhirat Nanti..

Banyak-Banyakkan Berehat, Kalau Tak Sehat MC Ajer.. Tapi Kesian Jugak, Kalau-Kalau Dorang Rompak Duit Bank Cik Rerama, Adoihh..

Dah Tentu I/C, Kad Semua Dalam Dompet Tu Kan.. Adoiyai.. Rasa Dah Tak Selamat Macam Gitu Kan..

Cik Hazel said...

laaa.. macam mana bule jadi macam, tu yah akak..bah3 sabar yahh.. durang pasti kena balasan gak tu adakah paut dala surau pu berani2nya durang mencuri... isshhkk3 memang ndak taw malu.. bah patut ar anne call2 ndak dapat2 suda..pastu ada org mizs2 anne... geramm plak.. bah3 ndapa3.. akak sabar yah... bahh.. sempat baca mseg anne?

Cik Hazel said...

akak,.,,, esokk petang anne berangkattt~~~~~

mizsss u.... huk3

muachhh3

ielamorry.om said...

hai. tolong VOTE poll for thesis research kat blog saya ;)

http://ielamorientes.blogspot.com/

thanks. ajak kwn2 skali k. ;)

btw, poll akan ditutup pd hari ahad. ;)

eNaSaN said...

salam dik..la cian nyer...mmg klu akak nmpk pencopet itu akan ku kerjakan cukup2..berani tul dorng nie tmpt owg wat ibadah dia dok mencuri...ishk3..sabor tau dik..nie dugaan tau...x selamat nyer idup diorg tue...

Kapten Luffy said...

WTF!

sparkystar said...

cian nye,tgamak dorg wat mcm tu ek..ciss,inchik sparky nak jadi oozoru nie..hehhe,ptut la call xdpt n msg tak reply..hehehe

Anonymous said...

wah
dalam surau tu!
melampau betul...
takpe...
sabar..
Allah sentiasa bersama orang² yang sabar...
ada hikmah di sebalik apa yang berlaku...
sila muhasabah diri...

pink_butterfly said...

thanx kawan2...

i appreciate ur concern... thank god i'm okey...

evold said...

wah, sama le kite hilang bende2 penting ni.. ape pun buat org yg hilang brg ni terima kasih wat JPN,JPJ, Bank-bank dan syrt Tel ni. tnpa dorg susah jgk idup kan..

pink_butterfly said...

firdaus, awk pon hilang brg2 tu? d mana? mcmana?

xpa2,jap g sy tanya kat blog awk lak..

vidadarisakura said...

astaga!
punya la sial macam babi!!!!!

nasib baik ko nda apa2..
ko sorang jak meh masa tu?



alaa..
kesian ko..
(festym aku rasa aku baik sama ko ni.
hee..sempat lagi.)



tapi sumpah.bediri bulu roma aku baca.
baik lagi baca cerita antu..

pink_butterfly said...

V, tu la psl...

nsib bek aku nda apa2 kan... ya, aku sorg2 ja time tu...

aku cnfuse ba time tu... aku fkr tu org gila...tp at de same time aku takut jg, takut org tu hantu ka apa ka...knapa tiba2 ja dia ber'iya2 spray aku... atau aku yg dia nmpak cm antu....

rupa2nya pencuri...


eeiii...pulang shelai spinggang aku ptg tu...

Anonymous said...

Salam...

Yan, dh wat follow up kt abg polis? cuba tnya pkmbgn kes. biasanya kes mcm ni cepat nak setel.

Report ic semua dh wat skali kan? jgn lupa bawa tkut kena smn pla nnt kalo xda bukti ic hlg tu.

Better replace number yg hlg dgn sim baru cepat2. spaya mmber2 yg kontek number tu dpt reach yn n tau stori.

lps ni, kalo masuk surau..letak ja beg tu kt depan or sblh.

diorg pncuri tu mmg nk kena tu.len kali psg bom dlm beg.remote ltk dlm poket.kalo diorg bawa lari, tekan remote tu.

p/s:pttla msg xsampai....(ada ka aku send msg ye?hehe)

Ridhuan said...

sorry to hear your story.. sy pun penah hilang wallet 2 kali.. tapi yg sembur tu pehal? sembur pe? ada check chemical ape dorg pakai?

pink_butterfly said...

syah- suda bwat report...mykad pn suda..tgl bwat lesen n amik simkad lg... nti dah ada sim tu, syah miskol k...number suma teda ni...

ridhuan-xtau la dia smbur pakai chemical apa...ridsect kut...hihiii...

Anonymous said...

wuih..
sandi jua tu kak yann..
stupid btul la urg tu..
nnt kena ptg tgn dia d neraka..
nnt ada tu blsn d akhirat..